Melyik elektromos motor mire jó?
Ugyanúgy, mint a benzines motoroknál is vannak különböző fajta, felépítésű modellek, amik más-más célra alkalmasak, az elektromos motorkerékpárok között is rengetegféle megtalálható.
Alapvetően elmondható, hogy az elektromos motorok jelenleg városi közlekedésre, vagy elővárosi ingázásra készülnek. A kisebb teljesítményű, „B” kategóriás jogosítvánnyal is vezethető segédmotorkerékpárok is és a nagyobb teljesítményű, „A”-s jogosítványt igénylő rendszámos motorok is 80-150km hatótávval rendelkeznek, ami a fentebb említett felhasználási módhoz kifejezetten megfelelő. Nagyon ritka az, hogy egy átlagos felhasználónak ez a hatótáv ne lenne elegendő. Az akkutechnológia fejlődésével a kapacitások és a hatótávok egyre nagyobbak lesznek úgy, hogy közben az árak is mind kedvezőbbé válnak.
Érdemes megemlíteni a sportcélokra fejlesztett modelleket, amik rendkívül népszerűek és adott esetekben közlekedési célokra is alkalmasak.
Elektromos robogók
Nagyon népszerű kategória az elektromos robogóké. Ezek az eszközök nagyon praktikusak, mert adnak némi védelmet a széltől és víztől, nem ázik szét például az ember cipője esőben. A pakolhatóságuk is jó, mert tároló rekesz van az ülésük alatt (sokszor a motor elejében is), és a lábtérben egy táska is vihető, aminek felakasztásához egy kampó is be szokott lenni építve. Emellett egy hátsó doboz is felrakható rájuk, ami még jelentősen növelheti a szállítókapacitást. Vannak kisebb teljesítményű, gyengébb, könnyebb modellek, amik magánhasználatra alkalmasak.
Kisebb típus pl. LVNENG S3, S5, ZNEN e-Cruiser
Vannak erősebb, nehezebb, strapabíróbb munkagépek is. Ezek jó minőségű segédmotorkerékpár kategóriába tartozó e-robogók. Az S3 a kisebb, vékonyabb modell, ami magánhasználatra való. Az e-Cruiser és az S5 már erősebb felépítésű gépek, az S5-ből kifejezetten van futároknak készült verzió is.
Nagyobb típusok: Silence S01, S02
Ezek a barcelonai motorok az e-robogók krémje. Nagyon jó minőségű az egész gép, bizonyítottan tartós akkumulátorokkal, mindent tudó applikációval. Az S01 a polgári verzió, az S02 az ipari. A hajtáslánc és az akkupakk azonos a két modellben, de az S02 alacsonyabb üléssel, nagyobb lábtérrel, fordulékonyabb villaszöggel rendelkezik a professzionális flehasználáshoz optimalizálva.
A robogók hátránya, hogy sokszor a súlyelosztás a tengelyek között nem semleges, általában farnehezek, nem a lábunk között van a motor, hanem úgy ülünk rajta, mint egy széken. A futóművük is gyengébb szokott lenni a motorkerékpárokénál. Mindez a napi közlekedésben nem feltétlen zavaró, de aki élmény-motorozni akar, az inkább motorkerékpárral tegye.
Elektromos motorkerékpárok
Ezekből is vannak „B”-s jogsival vezethető kisebbek és nagyobb rendszámos gépek.
Kisebb, de kifejezetten élménymotor a Sur-Ron.
Igazi kultuszmotor nemzetközi szinten, rengeteg pimppel, átépítési lehetőséggel. Van utcai és sport verziója. Gyakorlatilag azonos a kettő, de vannak különbségek. Az utcain vannak tükrök, irányjelzők, féklámpa, más a fényszóró is és a kijelző is. Az utcai változat végsebessége le van korlátozva a segédmotorkerékpáros kategóriának megfelelően, de nem nagy mágia kivenni ezt a korlátozást, onnantól ugyanolyan, mint a sport.
A Firefly a régebbi, gyengébb változata, a Light Bee a fejlettebb verzió. Ugyanennek a gyártónak új típusa a Storm Bee, ami az elektromos KTM Freeride versenytársa. Meglátjuk, hogy lesz-e olyan népszerű, mint a kistestvére.
Nagyobb, rendszámos elektromos motor modellek
A Nuuk a Rieju, spanyol gyártó elektromos modellje. Megosztó formavilággal, brutális erővel és teherbírással.
Horwin CR6
Egy elegáns modell, ízlésesen ötvözi a retrót a modernnel. Nem versenymotor, de lendületes közlekedésre készült. Hamarosan érkezik a CR6 pro még nagyobb teljesítménnyel és váltóval!! Ez egyelőre ritka kuriózumot képvisel az elektromos motorkerékpárok között.
Megosztás:
Iratkozzon fel Youtube csatornánkra!
Pusztai József
Villamos mérnök és műszaki menedzser felsőfokú végzettségem van. 2001-től a TerraSolar Hungary Kft-nél dolgoztam, napelemes rendszerek tervezését, eladását, a kivitelezés menedzselését kellett végeznem a világ legkülönbözőbb pontjain (USA, Panama, Kína, Hong Kong, Ghána, Abu Dhabi, Dubai, Szaudi), amit álommunkának éreztem. Évekig csináltam is, míg aztán idősödve kicsit meg akartam állapodni. Ezen tudtam is eleget gondolkodni, mivel egy motorbaleset egy évig itthon tartott. Közben a hazai piac is nyiladozni kezdett, így 2009-ben elkezdtük csinálni két társammal a Tiszta Energiákat. Azóta is lelkesen dolgozom, mint a cég egyik ügyvezetője és műszaki igazgatója.
Kapcsolódó bejegyzések

interaktív családi nap az e-mobilitás jegyében
2022.08.25.
Különleges alkalom ihlette meg az Elektrobiker eMobilitás Napja névre keresztelt rendezvényét. Szeptember 10-én ugyanis az elektromos motorokat forgalmazó vállalat telephelyén libbenti fel szárnyait a világ

A fenntarthatóság jegyében érkezik Magyarországra napelemes szárnyain a Solar Butterfly
2022.08.18.
Szeptember 9 és 11-e között lebbenti meg napfénytől felizzó szárnyait a Solar Butterfly, az első elektromos autó vontatta, Longi napelemekkel felszerelt, 100%-ben megújuló energiával működő

„Hangra nem futotta kisanyám? – Csuja Imre és a Silence elektromos robogó”
2020.12.07.
Tudj meg többet a kisfilmben látható „hangtalan” Silence elektromos robogóról itt. 2020 december 24-ig ajándék Silence bukósisakkal lehet a Tiéd a raktáron lévő Silence elektromos
Napelem telepítés vélemények
Fáradozásukat, munkájukat köszönöm! Remélem 2019-ben további 8 napelem kiegészítő felhelyezésére is tudok jelentkezni.

Tisztelt Havasi Éva! Így 1 év elteltével szeretném megköszönni Önnek és minden munkatársának, akik részt vettek a napelem rendszerem létrehozásában végzett munkájukat. Külön köszönöm az irányomba tanúsított türelmét megértését, a telepítő csapat gondos szakszerű munkáját és a szerviz vezető széleskörű pontos tájékoztatását. Örömmel mondhatom , hogy a rendszer éves teljesítménye 6415 KW volt.

Nagyon köszönöm az irányomban tanúsított becsületességet!!! (sajnos a mai világban egyre ritkább)
A szerelő csapatnak a tuti munkát!
Minden jót Nektek, maradok tisztelettel.
U.I.: remélem elindítom a láncreakciót és a környéken sokan csináltatnak Veletek rendszert!
U.I.: remélem elindítom a láncreakciót és a környéken sokan csináltatnak Veletek rendszert!

Tegnapi nap folyamán befejeződött a naperőmű rendszer kiépítése a házamnál.
A munkát végző szakemberekkel nagyon meg voltam elégedve, jó minőségben professzionálisan megoldották a feladatot.

Ezidáig mindennel elégedett vagyok, az ügyintézéstől a telepítési munkálatokig. Amennyiben a rendszert a jövőben bővíteni kívánom számítok a Tiszta Energiák Kft. munkatársainak segítő közreműködésére. Az Önök cégét minden ismerősömnek és barátomnak ajánlani fogom a legjobb referenciákkal.

Megbeszélt időpontok betartása, pontos tájékoztatás és segítőkészség. A csapathoz, akik a szerelést végezték csak gratulálni lehet, nagyon összehangolt, gyors, pontos munkát végeztek. Barátainknak és mindenkinek, akik napelemes rendszert szeretnének telepíttetni csak ajánlani, tudom Önöket!

A Tiszta Energiák Kft.-vel ajánlás útján kerültem kapcsolatba. A helyszíni felmérés és árajánlat adás után kiderült, hogy nem csak egy profi csapatról van szó, de a legkedvezőbb ajánlattal is ők jelentkeztek. A megrendelés utáni papírmunkát gördülékenyen lebonyolították, majd rövid várakozás után villámgyorsan felszerelték a paneleket. Precíz és gyors munkájuknak köszönhetően biztos vagyok benne, hogy egy esetleges bővítést is rájuk fogom bízni!

Az Önök árajánlata a legjobbak között volt, a saját szempontjaim szerint is. Döntésemben nagy segítséget kaptam a honlapjukról is, meggyőzött arról, hogy a Tiszta Energiák Kft. csapatát bízzam meg a megvalósítással.

Előző
Következő
Napelem hírek
Menü